Lego Dacta 
  
Home Up Váš názor ... Obsah Nájsť ...

 

 

Home
Up
História
Súčasnosť
Aktuálne informácie
Úspechy
Fotogaléria

 

 

LEGO DACTA vo vyučovaní 

Od roku 1994 sa na I. a II.stupni ZŠ realizuje nová motivačná forma vo vyučovacom procese prostredníctvom 8 učební Lego Dacta, ktorých majiteľmi prostredníctvom školenia firmy EDUXE sú:

Mgr.Jana Lachatová, Mgr.Anna Ivančová, Mgr.Darina Hermanovská, Mgr.Janka Bartková ( 2 učebne), Mgr.Vlasta Lažová a učebne F pre II.stupeň:Mgr.Anna Čurilová, Mgr.Mária Gajdulová

História nás učí, že krajšia perspektíva pre deti sa črtá najmä tam, kde sa výchove a vydelávaniu venuje väčšia pozornosť. Uplatňavanie učebných pomôcok LEGO DACTA vztvára dobré podmienky pre hlbšie porozumemie procesom, ktoré prebiehajú v okolitom svete. Spontánny záujem detí o svet okolo nich sa transformuje do školských lavíc spolu s problémami, ktoré tento "svet" prináša. Od učiteľa závisí, ktoré z nich zviditeľní a ako sa budú riešiť. V tom je jeho prínos i nezastupiteľná funkcia pri formovaní budúceho života.

Uplatňovanie projektu Lego Dacta sa na škole realizuje formou tematického prístupu na hodinách Pv, Vv, M,prvouky, vlastivedy, fyziky. Podstatou tematického prístupu je prenensenie procesov reálneho sveta do triedy.

Prenesenie sa realizuje v dvoch etapách:

1- vymodelovanie prostredia - napr. naše mesto

2. napodobňovanie prostrredia -oživenie týchto modelov napodobňovaním procesov, ktoré reálne prebiehajú vo svete.

Cez uplatňovanie učebnej pomôcky Lego Dacta vyučujúci:

* motivujú žiakov k čítaniu učebnice, k opisovaniu predmetov, k výtvarnému prejavu a pod.

*prezentujú základné technické princípy a matematické pojmy -koleso, os , kládka, kváder, zlomok, prírodzené číslo,

*prezentujú technologické princípy -činnosť jednoduchých zariadení, strojov, dopravníkov,

*prezentujú vzťahy v rôznych úrovniach sociálneho prostredia -rodina, zamestnanie, mesto a dedina a pod.

*podporujú sebavedomie dieťaťa -pochvalou a povzbudením, najmä u detí s ťažkosťami s učením sa,

*podnecujú k tvorivosti-zadávaním problémových úloh,

*podporujú predstavivosť a fantáziu,

*uvoľňujú atmosféru-napr.prezentáciou vlastného zaujímavého (vtipného) nápadu, voľnou prácou,

*podporujú kolektívne vzťahy-realizáciou spoločného projektu,

*navodia relaxačné a terapeutické momenty-stavaním podľa priložených návodov.

Každoročne sa koná na škole výstavka modelov žiackych prác v deň rodičovskej plenárnej schôdze ako aj súťaž o najatraktívnejšiu tímovú prácu tried.

                                        LLLLL